Strandhems bal

Vi hade bal på strandhem i veckan! En jättefin kväll med massa lekar, uppklädda vänner och god mat. Gick ju inte på min studentbal, så kändes kul att få testa på det. Så skönt att man är där med dem som man känner så väl. Jag var inte alls nervös innan jag gick dit, vi ses ju hela tiden så ytan/fasaden är liksom redan borta och man kan bara komma som man är.
När festen var slut gick vi till mcdonalds och åt. Livet var väldigt bra.

slutet är nära

I helgen var jag i fina Horred med ett gäng klasskompisar, så mysigt! Vårt syfte med att åka dit var att hålla redovisningar om vår missionsresa vi gjorde till Israel. Men vi hann med mycket mer som, fotboll, hälsa på massa djur på stättareds 4H-gård och hälsa på Owe.
Gör nu min sista hela vecka på Strandhem. Vi slutar skolan den 10e men i eftersom min bror tar studenten 2a och jag har jobbgrejer fram til den 8e kommer jag inte kunna vara med så mycket nu i slutet. Känns extremt vemodigt. Det slog mig idag att jag nog verkligen inte kan ta in hur kort tid det är kvar. Att vardagen jag börjat ta förgivet snart kommer förändras totalt. Snart kommer jag inte äta frukost med alla dessa fina människor, det kommer inte vara dem jag spenderar mina dagar med, det kommer inte vara dem som jag har mina dagliga samtal med om hur man sovit och hur man mår. Det är så svårt att ta in att det snart är slut. Kanske är det bäst att inte ta in det alls. Att bara leva denhär sista tiden tillsammans som om vi ska leva såhär för all tid, fast njuta en gnutta mer och uppskatta det lite mer än vad jag redan gör. Men det har jag sagt till migsjälv hela året, "Njut Anna, det du upplever nu är så fantastiskt" och jag tror faktiskt att jag har tagit vara på dethär året så mycket jag kunnat. Tänk att för tio månader sedan så kände jag ingen av mina 20 klasskompisar och nu känns det svårt att tänka sig livet utan dem. Jag sa till folk innan jag började "Det känns som att jag kommer förändras så mycket under bibelskolan, tror inte jag kommer vara samma person efteråt." och så har det verkligen blivit. Jag är inte alls samma person som när jag började strandhem. Jag vet så mycket mer om vem jag är idag, jag har upplevt saker jag aldrig upplevt tidigare här, jag har fått träffa fantastiska männsikor som blivit mina vänner och viktigast av allt är att jag har fått lära känna Jesus bättre. Det är bara han som jag helt kan ta med mig efter bibelskolan (och hela livet). Jag är så oändligt tacksam för dethär året.

Brighton baby

Alltså har haft SÅ  bra dagar i Brighton med dessa fina människor. Blir verkligen lycklig när jag ser bilderna, fy va bra vi hade det. Tyckte det var svårt att ta in allt när man var där så det har varit skönt att gå igenom bilderna och bearbeta allt fint jag har varit med om. När folk på strandhem har frågat, efter att jag kommit tillbaka, "vad var det bästa?" så har jag svarat att bara vara i Brighton och göra vad man känner för, gå in i någon affär, bruncha på nåt fik, äta sushi på stranden, åka på utflyckt. Sen har det bästa också varit människorna. Trivdes verkligen och kände mig trygg med dem. Kul att få testa på att bara resa med vänner och få en erfarenhet av hur underbart det kan vara. Anna och Lovisa var så bra att resa med, hade koll på allt och vi var lyhörda för hur vi mådde.
Ska jag sammanfatta vad vi gjorde så var det väl:
Torsdag - kom fram vid 21 typ och så mötte Elin och Ebba upp oss på stationen som överraskning (så fint) och sen gick vi och checkade in på hotellet och sen åt vi thai vid havet sittandes på marken. Efter det gick vi till en pubb och träffade Ebbas klasskompisar.
Fredag - Gick på south och north laines och förundrades över de små söta butikerna och de fina vimplarna som fanns över våra huvuden. Hann shoppa och luncha lite innan det var dags att åka till seven sisters (några klippor). Sedan åt vi middag på Jamie Olivers restaurang och gick sedan och la oss tidigt.
Lördag - Vi tog en lugn förmiddag på hotellet, mötte upp Ebba och Elin för brunch och gick sedan i lite affärer. Sedan åt vi sushi på stranden och efter köpte vi lite goa grejer inför Eurovisiontittande. Sedan gick vi ut och dansa på ett jättefint ställe med bra musik, hade typ glömt att det kan vara kul att gå ut om man gör det med rätt människor, på rätt plats med bra musik.
Söndag - Vi gick upp 06... jag hade då sovit 2,5 h. Så var ganska död och mådde typ illa hela dagen. Allt gick smidigt på hemresan.

Ville mest skriva ner allt som hände så att jag inte glömmer (kanske inte superintressant för er). Men är i alla fall jättenöjd med resan. Känner dock att sen jag kommit hem har jag behövt lite egentid att komma ner i varv och landa i att vara hemma. Nu ska jag snart sova.

ons 11 maj 2016

alltsååå, ser ni sista bilden på oss?? gillar den, gillar dem. Hade en jättefin helg i alla fall. Åkte hem till uddevalla på torsdagen och träffade fina anna. Sen på fredagen åkte jag och familjen tillsammans med några familjevänner till stockens camping ute på västkusten. Så underbart att spendera sådana varma dagar vid havet. Så kul att jag känner att jag kommit igång mer med fotograferandet också (som ni kanske ser)! Ni ska få se fler bilder från när vi var i Borås förresten! Det var en så fantastisk vecka. Men mer om det en annan gång.
Annars har jag kommit tillbaka till Strandhem och haft såå bra dagar här! Det enda som är jobbigt typ är att jag börjat tänka så mycket på att det snart är slut. Det kom över mig så starkt igår när vi hade aftonbön, att bara "Detta har varit min vardag så länge, och snart kommer det aldrig mer vara min vardag." Så hemskt. Innan har vi också alltid haft något att se framemot, israelresan, sverigemissionen i borås och annat. Men nu är det bara slutet som återstår typ. Fast vi kommer göra massa kul nu i slutet, så ska bara försöka ta vara på den sista tiden jag har här.
Och imorgon åker jag till Brighton (!!!!), torsdag till söndag! Åker tillsammans med Anna och Lovisa, och i Brighton bor Elin och Ebba som vi ska träffa. Ska bli så kul att komma utomlands. Känner mig lite töntig när jag säger det men har inte heller gjort en liknande resa innan. Har alltid haft någon form av auktoritet som har ansvar och hand om allt, typ föräldrar eller lärare. Men nu åker vi tre kompisar helt på egen hand, känns kul men fler saker som kanske kan gå fel. Tror dock verkligen att vi kommer klara det väldigt bra.
Nu ska jag packa det sista!